Säsongen börjar snart :D

Hejsan :)

Jag har hållit på att bli galen utan hockey och basket hela sommaren. Det är inte klokt hur beroende man kan bli av att springa omkring och studsa en läderboll medans andra försöker stoppa en eller att bara stå i en iskall ishall och heja på ens lillebror och hans lag. Helt sjukt säger jag bara.

Men i torsdags var jag äntligen i en ishall och kollade på när de 35 kvarvarande spelarna i upplandstvpuck spelade efter att intensivt träningsläger. Det ska bli spännande att se den slutgiltiga truppen som kommer ut på hemsidorna på tisdag eller onsdag. Alla spelare som kom med får brev på måndag och resterande får ett brev där det stod att dom inte kom med och ett samtal som förklarar varför dom inte kommer med och hur dom ska göra för att förbättra det. Personligen tycker jag att det är ett smart och effektivt sätt, för både tränare och spelare.

Wings för säsong sätter igång med tränings matcher och småcuper redan den 11/8, men jag missar som vanligt första matchen för att jag är på ett träningsläger med basketen. Annars hade jag funnits där på läktaren och skrikit och hejat. Har ju abstinensbesvär av att inte vara i någon ishall.

Jag sätter igång med att skriva om matcherna när jag börjar gå på dem igen, vilket förhoppningsvis inte är om alltförlänge. Jag vet att jag kanske har en chans att kolla på en match den 20/8 och då ska ni nog få en uppdatering.

 

Peace out// MB


Kommentera här:

Klicka >>här<< för att få gratis godis
klicka >>här<< för att få gartis presentkort på massor av modebutiker

Ditt söta namn:


Din E-postadress: (visas bara för mig)


Din bloggadress (om du har nån):


Din kommentar:
RSS 2.0