Aj! Aj! Aj!

God kväll.

Nu har jag precis kommit hem från min basket träning, ( jag börjar bli ganska bra).
Idag skulle vi köra en övning som heter bananen. Det gick inte som det skulle, eller jo. Min grupp fick upp farten ganska snabbt och vi fattade vad vi skulle göra.
Vi ägde helt enkelt.
Då ska jag naturligtvis vara klantig när jag ska ta emot bollen, så den flyger rakt på mitt ringfinger (det på vänster hand).
Det gjorde jätteont men jag bet ihop, det är ju en del av sporten.

Nu när jag är hemma håller jag på att dö av mitt finger.
Det har svällt upp till dubbelstorlek och jag kan inte böja på det. Eller det är ju liksom halvt böjt men jag kan inte börja eller sträcka på det mer än vad det är.
Jag får ryck i mitt ringfinger när jag skriver, som om det också vill vara med.
Nu när jag tänker på det så brukar det kanske vara med när jag skriver, men det spelar ingen roll nu för jag har skit ont. Den ska inte trycka på någon tangent.
Hoppas att fingret är bra imorn för jag har nationellaprov i matte imorn och det kräver all min fokus, inte min fokus på smärtan!
Plus så vill jag kunna träna. Om det går frammåt så ska det allt tränas tills jag äger och sedan jobba mer.

 Men nu ska jag repetera lite inför provet imorn och sen ska jag sova, man måste ju vara utvilad när man har prov.
Jag hatar när jag blir skadad! Sorgligt nog är det ofta.

Peace out//MB :(


Kommentera här:

Klicka >>här<< för att få gratis godis
klicka >>här<< för att få gartis presentkort på massor av modebutiker

Ditt söta namn:


Din E-postadress: (visas bara för mig)


Din bloggadress (om du har nån):


Din kommentar:
RSS 2.0